Word NAV-lid 2020 vóór 31 december 2019 en ontvang in januari onze pocket over circulair en veranderingsgericht ontwerpen. Een handige leidraad voor elke architect!
Een hulplijn binnen handbereik
Technisch, juridisch of fiscaal: onze meer dan 40 adviseurs op de NAV-helpdesk beantwoorden al je vragen uit de praktijk. Hoe werkt het precies? Mail je vraag naar helpdesk@nav.be en krijg binnen de 10 kalenderdagen antwoord.
Welke vragen?
- Is een hemelwaterput verplicht als ik de volledige dakoppervlakte van een woning aanleg als groendak?
- Mijn opdrachtgever wil de zonnepanelen van zijn oude woning mee verhuizen. Mogen die meegerekend worden voor de EPB?
- Hoe ga ik te werk om een watertoets op te stellen voor een project in overstromingsgevoelig gebied?/li>
- Heb je een omgevingsvergunning nodig om een dakterras aan te leggen?
Wie beantwoordt jouw vragen?
Een expert van onze NAV-studiedienst gaat voor jou op zoek naar de juiste persoon voor je vraag. Dit zijn NAV-studiedienstmedewerkers met een eigen specialiteit zoals juridische vraagstukken, energie, klimaatzaken of water.
- Adviseur energie en klimaat en coördinator studiedienst
Arch. Melanie Vercruysse - Juridisch adviseur
Eline Debast - Adviseur studiedienst - algemeen
Ir.-Arch. Silvia De Nolf - Adviseur studiedienst - algemeen
Arch. Wim Verschueren
- Adviseur studiedienst - algemeen
Arch. Sien Cornillie
Ook hebben we een uitgebreid netwerk met de nodige gespecialiseerde expertise. NAV doet hiervoor een beroep op o.a.: Fluvius, Liantis, Federatie Vrije Beroepen, Bouwunie, Unizo, SBB, VC-CS, GSJ Advocaten, Nelectra, PROTECT, AR-CO, Euromaf, RAUM, CREATUUR.
Leren van collega's via FAQ's
Sommige vragen duiken meermaals op bij onze helpdesk. De antwoorden bundelen we daarom in een aparte rubriek op onze website en in onze publicaties.