Een hulplijn binnen handbereik

Technisch, juridisch of fiscaal: onze meer dan 40 adviseurs op de NAV-helpdesk beantwoorden al je vragen uit de praktijk. Hoe werkt het precies? Mail je vraag naar helpdesk@nav.be en krijg binnen de 10 kalenderdagen antwoord.

Welke vragen?

  • Is een hemelwaterput verplicht als ik de volledige dakoppervlakte van een woning aanleg als groendak?
  • Mijn opdrachtgever wil de zonnepanelen van zijn oude woning mee verhuizen. Mogen die meegerekend worden voor de EPB?
  • Hoe ga ik te werk om een watertoets op te stellen voor een project in overstromingsgevoelig gebied?/li>
  • Heb je een omgevingsvergunning nodig om een dakterras aan te leggen?

Wie beantwoordt jouw vragen?

Een expert van onze NAV-studiedienst gaat voor jou op zoek naar de juiste persoon voor je vraag. Dit zijn NAV-studiedienstmedewerkers met een eigen specialiteit zoals juridische vraagstukken, energie, klimaatzaken of water.


  • Adviseur energie en klimaat en coördinator studiedienst
    Arch. Melanie Vercruysse
  • Juridisch adviseur
    Eline Debast
  • Adviseur studiedienst - algemeen
    Ir.-Arch. Silvia De Nolf
  • Adviseur studiedienst - algemeen
    Arch. Wim Verschueren
  • Adviseur studiedienst - algemeen
    Arch. Sien Cornillie

Ook hebben we een uitgebreid netwerk met de nodige gespecialiseerde expertise. NAV doet hiervoor een beroep op o.a.: Fluvius, Liantis, Federatie Vrije Beroepen, Bouwunie, Unizo, SBB, VC-CS, GSJ Advocaten, Nelectra, PROTECT, AR-CO, Euromaf, RAUM, CREATUUR.

Leren van collega's via FAQ's

Sommige vragen duiken meermaals op bij onze helpdesk. De antwoorden bundelen we daarom in een aparte rubriek op onze website en in onze publicaties.